Projekt Základní školy Jaroslava Pešaty v Duchcově článek
Během projektového dne Mléko a my 2016 vyhledali žáci základní školy v Duchcově recepty obsahující mléko a mléčné výrobky a podle některých pak připravili pomazánky.
Během projektového dne se žáci seznámili se složením mléka a dozvěděli se, jak moc je důležité v našem životě. V prvním bloku se žáci seznámili s tématem a cíli projektu. Shlédli jsme video a pustili si prezentaci, díky tomu se žáci dozvěděli právě o složení mléka, jejím zpracování a význam mléka v našem životě.
V dalším bloku byli žáci rozděleni do skupin, jejich úkolem bylo v kuchařkách, časopisech a internetu najít recepty, které obsahují mléko či mléčné výrobky, jeden z nich si vybrali, přepsali a doplnili obrázkem pokrmu.
Ve třetím bloku jsme žáky rozdělili do tří skupin. Žáci měli ve skupině připravit jednu pomazánku, ingredience si však museli najít, byly poschovávané na chodbě. Jakmile měli všech šest ingrediencí, začali připravovat danou pomazánku (pažitková, papriková a česneková).
V posledním bloku jsme zkompletovali recepty do kuchařky a zhodnotili průběh projektu, práci ve skupinách i jednotlivé výtvory. Tento projekt byl pro žáky velmi přínosný.
Úvodní blok. Shlédnutí videa a prezentace.
Žáky vytvořená pojmová mapa.
Hledání "ztracených" přísad.
Hledání "ztracených" přísad.
Příprava pomazánky.
Příprava pomazánky.
Příprava pomazánky.
Společná ochutnávka a prezentace.
Závěrečné foto s recepty.